Online byznys nejde bez SEO. Cena a kvalita optimalizace
Máte-li stránky, které vám přivádí jen málo zákazníků, může být příčinou špatné nebo žádné SEO. Cena za tuto webovou optimalizaci, díky níž se firemní weby a e-shopy zobrazují ve vyhledávačích na předních místech, se liší podle regionu i dodavatele. Přizpůsobení stránek robotům ovlivňuje jejich dohledatelnost a schopnost prodávat. Na SEO neexistuje přesný návod, ale všeobecný princip by měl být u kvalitních poskytovatelů stejný. Proto si teď ukážeme, jak optimalizace funguje a co to stojí.
SEO audit: Cena za revizi stránek
Možná vás následující sdělení překvapí, ale SEO analýza bývá v mnoha případech zdarma. Ano, cena za tuto službu, která je srovnatelná s podrobným vyšetřením u lékaře, je pro klienta obvykle nulová. Přestože na ni agentura potřebuje čas svého zaměstnance, vybavení a placené softwary, nebývá zvykem ji účtovat. Na druhou stranu vám výsledek revize většina firem sdělí jen ústně během konzultace, kde vám současně navrhne plán optimalizačních zásahů a s tím spojených nákladů. Pokud si optimalizaci neobjednáte, tak SEO agentuře žádnou cenu za její práci nezaplatíte.
Vstupní revize je ale důležitá, protože odhalí chybí, které se na vašich stránkách musí opravit, aby stoupla jejich schopnost obchodovat vaše služby nebo produkty. Bez auditu ani odborník neví, co má zlepšovat. Pozor tedy na podvodníky, kteří SEO analýzu vynechávají a místo ní požadují tučné paušální ceny za jakési standardizované balíčky služeb.
Hodinová sazba za SEO je vlastně cena za know-how odborníka
Někdy se lidé rozhodnou optimalizovat web z vlastních zdrojů. To může být případ firmy, která zaměstnává celé marketingové oddělení. V týmu má například specialisty na sociální sítě, PPC reklamu, správu webu a copywritery, takže skutečně nemusí tyto lidi najímat zvenku. Co ale v rámci SEO potřebuje, je něco jako přítel na telefonu. V takovém případě je možné platit cenu za hodinu času konzultanta. Můžete si u něj například objednat placený audit www včetně analýzy klíčových slov, která váš copywriter následně zapracuje pro SEO copywriting. Další marketéři zase použijí klíčová slova do proklikových kampaní a příspěvků na Facebooku a Instagramu.
Vzhledem k faktu, že objem a význam internetového podnikání každoročně vzrůstá, mohou si specialisté na SEO účtovat klidně tisíc korun na hodinu nebo víc. Na jejich obhajobu je však nutno dodat, že cena za speciální softwary, které si platí, je také vysoká. Navíc musí experti na optimalizaci investovat značné prostředky do propagace vlastních služeb. Branže SEO je totiž z logiky věci vysoce konkurenční prostředí.
Základní SEO a průměrná cena
Pokud ve firmě nemáte žádné experty na online marketing, nemine vás poptávkové řízení. Klidně obešlete specialisty na SEO z celé republiky. Cena se může podle jejich sídla lišit. Také kvalita může být velmi různá, proto si nejprve udělejte představu o tom, jak SEO funguje, aby vás nenapálili.
Připravte se, že optimalizace uvede váš web do pořádku technicky, obsahově a odkazově. Pokud vaše konkurence masivně neinvestuje do SEO, bude se cena za měsíční objem prací pohybovat kolem 15 tisíc korun. Zpravidla zaplatíte tříměsíční a někdy i delší zásah. Získáte tím životaschopné www, které se budou po zadání klíčových slov nacházet na několika předních pozicích ve vyhledávačích. Tyto posty si prohlédne 90 % všech uživatelů, což rapidně zvyšuje pravděpodobnost, že si někteří z nich u vás nakoupí. Když zůstanete někde vzadu třeba až na 5. stránce, prokliká se k vám možná 1 % potenciálních zákazníků.
Jak vidíte, tak se současný online obchod bez SEO prakticky neobejde. Cena se pohybuje v řádech desítek tisíc korun, ale zpravidla se vrátí v podobě vyšších obratů. Přitom se nejedná o tradiční reklamu, kterou spousta lidí ignoruje. Cílem optimalizace je, aby se vaše www zobrazovaly hledajícím lidem přirozeně. Kromě toho SEO upgrady z vašich stránek nikam nezmizí. Za cenu, kterou odborníkům zaplatíte, už tato vylepšení na webu zůstanou. Přejeme vám mnoho štěstí, až budete vybírat šikovné pracanty.